حصائد ألسنتنا

Thursday, October 23, 2008


أسوأ حاجة ممكن تعملها في حياتك ،إنك "تفضفض" لحد تاني -غيرك
*
*

وهل يكب الناس في النار على وجوههم إلا حصائد ألسنتهم
صدقت يا رسول الله
*
*

أنحتاج إلى موتنا كي نحب و نعرف أن ثمة من أحبونا ؟!!
أحلام مستغانمي
مش عارفة ليه دايما مش بنحس بقيمة أي شئ غير أما نفقده ... فعلاً لو كل حد بيقدر النعمة اللي في إيديه كانت الدنيا اتغيرت ... لكن هنعمل أيه في طمع البشر
*
*
جبت لغزين للمغامرين الخمسة وميكي جيب ... بس نفسي أوي أقرأ فارس الأندلس لكن مش لقياها
مش عارفة أيه حالة النوستالجيا المسيطرة علىّ اليومين دول .....
هو في نوستالجيا للمستقبل ،أنا أعرف أنها بتبقى حالة حنين لماضي ،طيب لو لمستقبل يبقى أسمها أيه؟
*
*
جميل جداً أنك تشوف بداياتك في غيرك ...
*
*
أشمعنى البحر قلبه كبير!

2 comments:

uogena said...

حنين للمستقبل ؟ لدى تلك الحاله , تخيلى انى اشغل عقلى بقضيتين وافكر كيف افعل فى الامر الثانى اذا حدث الامر الاول وافكر وافكر ثم اكتشف ان احدهما لم ولست اعرف متى سيحدث ان حدث ..

التفكير فى المستقبل والتخطيط شئ منتشر ..كمان الحنين ..
والبحر قلبه كبير عشان الكبير كبير ياجميل ..

***
كيفك يابنوته , عساك بخير ..

بسجل حضور بس :(

La RoSe said...

يوجينا

أنا مبسوطة أوي أنك جيتي عندي النهاردة
بقالي كتير مش بشوف تعليقات منك
بليييييز أعملي زي مافريدة قالتلك بقى وأقفي على البلاطة اللي فيها الشبكة ،حرام عليكي مش عارفة أوصلك خالص،والمرات القليلة اللي يرن فيها أبقى مش هعرف أتكلم

عموماً ... أنا مبسوطة بمرورك النهاردة وأنا الحمد لله بخير ،إن شاء الله تكوني أنتي كمان بخير
ياللا ... سلام مؤقت